Przejdź do głównej zawartości

260. SERCE Radka Franczak

Jedna z lepszych książek jakie w życiu przeczytałam...


fot. marginesy.com.pl

W Biedronce akcja - książki nominowane do NIKE w super cenie 24,99 PLN. No kurde, kto by chociaż na tytuły nie zerknął

Serce tytuł jakże banalny. Jakoś odrzuciłam we wstępnej selekcji. Jednak ta okładka jakoś mnie przyciągała. Zerknęłam na opis, rekomendacje. 

Kupiłam.

Na półce leży co najmniej dwadzieścia tytułów do przeczytania. Znowu mnie to Serce przyciągało.

Przeczytałam.

Serce to książka o młodości i starości; o miłości i obojętności; o braniu i dawaniu; o pięknie i brzydocie; o trwaniu i przemijaniu; o prawdzie i kłamstwie; o radości i smutku; o narodzinach i śmierci; o życiu i umieraniu...

Wika, młoda Polska jedzie ze swoim chłopakiem do Szwajcarii. Chcą poznać świat, zarobić pieniądze, przeżyć przygodę. Dostaje pracę w domu dwóch kobiet - matki i córki. Te trzy kobiety spotkają się w momencie poprzedzającym wielkie zmiany w ich życiu. Zmiany na które nie mają żadnego wpływu, których się nie spodziewały.

Książkę czyta się lekko i ciężko jednocześnie. Lekko bo wspaniale napisana, fantastyczne opisy, plastyczny język. Ciężko bo dotyka bardzo trudnych tematów. Ciężko, bo czasami główna bohaterka wypowiada Twoje myśli...

"...Dręczyło mnie wszystko to, czego z nim nie zrobiłam, czego mu nie powiedziałam, czego już z nim nie podzielę, nie doświadczę, czego już nie zobaczy..."

"...Dlaczego wcześniej nie myślałam, że będzie kiedyś taki właśnie świat - bez niego? Czemu nikt mnie nie przygotował, nie dał instrukcji? On sam..."

"... Możliwość zapomnienia jego twarzy, oddechu, uśmiechu, tego jak się poruszał, co mówił, przerażała mnie..."

"...Pewnego dnia obudziłam się z myślą, że naprawdę nie dam rady już tu być, w życiu, bez niego, nie dam rady trzymać się za tę cienką nitkę, puszczę ją..."

fragmenty książki "Serce" Radka Franczak 


Bardzo gorąco polecam!

Dla mnie książka magiczna...



Komentarze